donderdag 17 februari 2011

84. Wilders en zijn tuigdorpen

    Geert Wilders staat weer in de schijnwerpers, zoals politici altijd wel extra aandacht proberen te trekken als er verkiezingen voor de deur staan. Om boven het gekrakeel uit te stijgen doet Geert er steevast nog een schepje bovenop, hij zegt ‘wat het volk denkt’, wat helaas vaak nog waar is ook. Er zouden tuigdorpen moeten komen voor notoire overlastplegers. Mensen die in twee jaar tijd minimaal 3 keer in de fout gaan worden verplicht tot een verblijf in zo’n tuigdorp. Is iemand minderjarig dan moet de hele familie mee. Dan hadden de ouders, grote broers en/of zussen het maar moeten voorkomen dat er een overlastpleger in hun huis kon opgroeien. Voor straf allemaal naar het tuigdorp aan de rand van de stad of ergens ver weg op het platteland. “Zet al het schorriemorrie bij elkaar”, zegt Geert. Het tuig, met eventuele familie, verblijft daar verplicht in afwachting van de strafzaak. Pas als iemand langer dan een jaar werkt of studeert mag deze terugkeren naar ‘de bewoonde wereld’ waar de nette fatsoenlijke burgers leven.
    Deze akelige geluiden lokken gelijke reacties uit zoals nu de cartoon van Adriaan Soeterbroek op Joop.nl, waarop Geert Wilders dan op zijn beurt weer zeer verontwaardigd kan reageren en daardoor opnieuw in de belangstelling komt te staan. Dezelfde kreten waren trouwens in het verleden ook al te horen. Ik kan me nog herinneren dat Ruud Lubbers toen hij premier was eenzelfde soort ideeën rondbazuinde, als ik me niet vergis noemde hij dat strafkampen. En ook oud-premier Kok kwam er mee aanzetten.
Het is me het stelletje wel.


Geen opmerkingen: