dinsdag 7 februari 2012

277. Simple design (4): De crisislamp


Een tijdlang heb ik het woordje ‘crisis’ uit de krant geknipt. Niet met een speciale bedoeling maar meer omdat het zo vaak in de krant stond en het mij prikkelde. Wat ik ermee ging doen wist ik niet. Maar zoals u ziet is het een lamp geworden, de crisislamp. Op een rommelmarkt vond ik een tijdje terug een rond frame van ijzerdraad. Zeven A4-tjes heb ik in repen gescheurd en die tussen het ijzerdraad gevlochten. Vervolgens heb ik met veel geduld de crisiswoordjes erop geplakt. Daarmee is het een echte crisislamp geworden. De kosten bedragen 50 cent voor het geraamte en 50 cent voor de stroomdraad. Bij de schroothandel vond ik nog een plafond-ornamentje, dat kostte 1 euro. Dan moest er nog wel een spaarlamp in die bol, want anders heb je niks aan een lamp: 5,95. Een mooie crisislamp voor 7,95 euro met een pakkende tekst die nog vele jaren meegaat.


Voor meer simple design-items zie zoekfunctie en tik in: simple design

Geen opmerkingen: