maandag 10 januari 2011

64. Eucalyptusbomen

    Vandaag, een mooie zonnige dag. Maar vanochtend vroeg in de spits, toen het nog donker was en erg glad, zag ik een aantal gecrashte auto’s die vanaf de andere kant op mijn rijbaan terecht waren gekomen. Ellendig, want als je daarin betrokken raakt heb je behoorlijk pech. Zelf voelde ik in een bocht ook de wielen onder me wegslippen, maar gelukkig had ik niet veel vaart. Zomaar ineens kan je leven een andere wending nemen, ook al rij je rustig en voorzichtig.
    Nu straalt er een gouden zon over de witte berijpte velden. Nog even en het is weer voorjaar. Deze zonovergoten dag doet me weer even terugdenken aan Zuid-Ierland waar ik vorig jaar de eucalyptusbomen in bloei zag staan met hun schitterend witte bloemen. Ze geuren zo heerlijk, stralen zuiverheid uit en de kleurige bast van de stam maakt het feest compleet.

Klik op de foto's
voor een groter beeld
 
 
 
 
 
 
 



















Geen opmerkingen: